randezvousgnoriste imgnews imgask img

Διατροφή για την προστασία των ματιών

 

Τα μάτια αποτελούν τμήμα του σώματος και άρα επηρεάζονται από τη συνολική κατάσταση της υγείας του ατόμου. Με την πάροδο των ετών, αρχίζουν τα προβλήματα και στην όραση, για το λόγο αυτό καλό είναι να θωρακίζεται η άμυνα του οργανισμού και των ματιών με τις σωστές θρεπτικές ουσίες από τις τροφές.

 

διατροφη για ματια

 

Η σωστή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για επικίνδυνες παθήσεις των ματιών πχ. εκφύλιση ωχράς κηλίδας, καταρράκτη κτλ. Μερικές σημαντικές τροφές για την υγεία των ματιών είναι οι παρακάτω:

 

  1. Ω-3 λιπαρά

Τα Ω-3 λιπαρά είναι γνωστά για την θετική τους επίδραση στην υγεία του ατόμου. Μια όχι τόσο γνωστή επίδραση είναι στην προστασία των ματιών. Ανακουφίζουν τα μάτια από την ξηροφθαλμία και δημιουργούν ασπίδα προστασίας στη δακρυϊκή μεμβράνη. Τα Ω-3 λιπαρά υπάρχουν σε ορισμένα ψάρια πχ. τόνος, σολομός, αντζούγιες, σκουμπρί καθώς και στον λιναρόσπορο και τα καρύδια. Επίσης δείχνουν ότι έχουν ευεργετική δράση και σε άτομα με παθήσεις της ωχράς κηλίδας.

 

  1. Αντιοξειδωτικές ουσίες

Η βιταμίνη C, η ζεαξανθίνη και η λουτεΐνη είναι σπουδαίες αντιοξειδωτικές ουσίες και προστατεύουν τα μάτια από πολύ επικίνδυνες παθήσεις όπως καταρράκτη και εκφύλιση ωχράς κηλίδας. Οι αντιοξειδωτικές αυτές ουσίες βρίσκονται σε μεγάλη ποσότητα σε φράουλες, κράνμπερι, γκρέιπφρουτ και μανταρίνι. Επίσης βρίσκονται σε ορισμένα λαχανικά όπως το σπανάκι, η κόκκινη πιπεριά, κ.α.

 

  1. Βιταμίνη Ε και ψευδάργυρος

Η βιταμίνη Ε και ο ψευδάργυρος προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Υπάρχουν σε μεγάλη ποσότητα στα αυγά, τα μύδια, το χοιρινό κρέας, το σπανάκι και τα αμύγδαλα, κ.α.

 

  1. Φρούτα και λαχανικά

Στη σωστή λειτουργία του αμφιβληστροειδούς συμβάλλει αρκετά το β-καροτένιο που στον οργανισμό μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Βρίσκεται στο καρότο, τη γλυκοπατάτα, τη ντομάτα, το μπρόκολο, το μαϊντανό, το σπανάκι, τα βερύκοκα, το καρπούζι, το πεπόνι, το μάνγκο, κ.α.

Η ισορροπημένη και ποικίλη διατροφή είναι κλειδί για την υγεία των ματιών όπως προκύπτει από όλες τις έρευνες. Αυτά σε συνδυασμό με την προστασία από τις ακτίνες του ήλιου και την αποφυγή του καπνίσματος βοηθούν στην προστασία των ματιών.

 

Διαβάστε ακόμα:

Αίτια θολής όρασης

Οφθαλμολογικά προβλήματα ενηλίκων

7 συμβουλές για τα μάτια σας

 

 

Joomla SEF URLs by Artio
 kefala logo down
Copyright © 2019 Laser Μυωπίας | Οφθαλμίατρος. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.