• Αθανασιάδου 3-5, Αμπελόκηποι, 11521

    ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΤΙΩΝ

    ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΤΙΩΝ

    Τα μάτια αποτελούν τμήμα του σώματος και άρα επηρεάζονται από τη συνολική κατάσταση της υγείας του ατόμου. Με την πάροδο των ετών, αρχίζουν τα προβλήματα και στην όραση, για το λόγο αυτό καλό είναι να θωρακίζεται η άμυνα του οργανισμού και των ματιών με τις σωστές θρεπτικές ουσίες από τις τροφές.

    Η σωστή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για επικίνδυνες παθήσεις των ματιών πχ. εκφύλιση ωχράς κηλίδας, καταρράκτη κτλ. Μερικές σημαντικές τροφές για την υγεία των ματιών είναι οι παρακάτω:

    1. Ω-3 ΛΙΠΑΡΑ

    Τα Ω-3 λιπαρά είναι γνωστά για την θετική τους επίδραση στην υγεία του ατόμου. Μια όχι τόσο γνωστή επίδραση είναι στην προστασία των ματιών. Ανακουφίζουν τα μάτια από την ξηροφθαλμία και δημιουργούν ασπίδα προστασίας στη δακρυϊκή μεμβράνη. Τα Ω-3 λιπαρά υπάρχουν σε ορισμένα ψάρια πχ. τόνος, σολομός, αντζούγιες, σκουμπρί καθώς και στον λιναρόσπορο και τα καρύδια. Επίσης δείχνουν ότι έχουν ευεργετική δράση και σε άτομα με παθήσεις της ωχράς κηλίδας.

    1. ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ

    Η βιταμίνη C, η ζεαξανθίνη και η λουτεΐνη είναι σπουδαίες αντιοξειδωτικές ουσίες και προστατεύουν τα μάτια από πολύ επικίνδυνες παθήσεις όπως καταρράκτη και εκφύλιση ωχράς κηλίδας. Οι αντιοξειδωτικές αυτές ουσίες βρίσκονται σε μεγάλη ποσότητα σε φράουλες, κράνμπερι, γκρέιπφρουτ και μανταρίνι. Επίσης βρίσκονται σε ορισμένα λαχανικά όπως το σπανάκι, η κόκκινη πιπεριά, κ.α.

    1. ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε ΚΑΙ ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ

    Η βιταμίνη Ε και ο ψευδάργυρος προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Υπάρχουν σε μεγάλη ποσότητα στα αυγά, τα μύδια, το χοιρινό κρέας, το σπανάκι και τα αμύγδαλα, κ.α.

    1. ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

    Στη σωστή λειτουργία του αμφιβληστροειδούς συμβάλλει αρκετά το β-καροτένιο που στον οργανισμό μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Βρίσκεται στο καρότο, τη γλυκοπατάτα, τη ντομάτα, το μπρόκολο, το μαϊντανό, το σπανάκι, τα βερύκοκα, το καρπούζι, το πεπόνι, το μάνγκο, κ.α.

    Η ισορροπημένη και ποικίλη διατροφή είναι κλειδί για την υγεία των ματιών όπως προκύπτει από όλες τις έρευνες. Αυτά σε συνδυασμό με την προστασία από τις ακτίνες του ήλιου και την αποφυγή του καπνίσματος βοηθούν στην προστασία των ματιών.